Songtekst:
In het land van Winnetou
Was alles mooi, ging alles goed
Maar toen kwam een witte man
Die tussen land en zijn weg kwam
Oef! Sprak het opperhoofd van de indianen
Wild ik het westen, witte man is boef
(Oef!) Oef! Sprak het opperhoofd van de indianen
Wild is het westen, sterk is Winnetou
De indiaan was heel erg boos
Ging naar huis voor pijl en boog
En z�n vrouw pakte een speer
Vocht als een leeuw, sterk als een beer
Oef! Sprak het opperhoofd van de indianen
Wild ik het westen, witte man is boef
(Oef!) Oef! Sprak het opperhoofd van de indianen
Wild is het westen, sterk is Winnetou
Het opperhoofd zei met een tand
Gooi die speer in witte man
Vrouw gooit speer toch niet zo sterk
Bij opperhoofd in achterwerk
Oef! Sprak het opperhoofd van de indianen
Wild ik het westen, witte man is boef
(Oef!) Oef sprak het opperhoofd van de indianen
Wild is het westen, sterk is Winnetou
�t Is voorbij, verledentijd
De witte man won toch de strijd
Maar luister goed bij volle maan
Hoor je nog steeds die indiaan
Oef! Sprak het opperhoofd van de indianen
Wild ik het westen, witte man is boef
(Oef!) Oef! Sprak het opperhoofd van de indianen
Wild is het westen, sterk is Winnetou
(Oef!) Oef! Sprak het opperhoofd van de indianen
Wild is het westen, witte man is boef
(Oef!) Oef! Sprak het opperhoofd van de indianen
Wild is het westen, sterk is Winnetou
Oef, oef, oef, oef
Oef!
Dit filmpje kan goed als instructiemateriaal voor een les op het digibord worden getoond. Steeds meer scholen en leerkrachten doen ervaring op met digitale schoolborden. Van deze digiborden wordt veel verwacht, want als ze goed worden ingezet kan het digibord het onderwijs versterken en zelfs fundamenteel veranderen. Vrijwel iedereen gaat er van uit dat digitale schoolborden het onderwijs kunnen verrijken en misschien zelfs verbeteren. De borden geven zoveel extra mogelijkheden voor zowel kennisoverdracht als kennisconstructie, dat onderwijswinst niet uit kan blijven.
Geschikt voor: Groep 6, Groep 7, Groep 8
Vakgebieden: Muziek, Sociaal-emotioneel