Een liedje gemaakt voor Sesamstraat met een animatie van Christa Moesker en de tekst van Chris Winsemius en muziek van Hennie Vrienten. Het wordt gezongen door Sesamstraat acteurs.
Tekst:
Zes heksen bij elkaar
maken een heel vreemd soepje klaar.
Ze dansen om de ketel, maar wat een pech,
eentje neemt een slok, Floep nou is ze weg!
Spinnenkop met spruitjes, knekel met kandij!
Die soep is nog niet goed, daar moet nog wat bij.
Een verse regenwurm!
Vijf heksen bij elkaar
maken een heel vreemd soepje klaar.
Ze dansen om de ketel, maar wat een pech,
eentje neemt een slok, Floep nou is ze weg!
Spinnenkop met spruitjes, knekel met kandij!
Die soep is nog niet goed, daar moet nog wat bij.
een groene snottebel!
Vier heksen bij elkaar
maken een heel vreemd soepje klaar.
Ze dansen om de ketel, maar wat een pech,
eentje neemt een slok, Floep nou is ze weg!
Spinnenkop met spruitjes, knekel met kandij!
Die soep is nog niet goed, daar moet nog wat bij.
wratten!
Drie heksen bij elkaar
maken een heel vreemd soepje klaar.
Ze dansen om de ketel, maar wat een pech,
eentje neemt een slok, Floep nou is ze weg!
Spinnenkop met spruitjes, knekel met kandij!
Die soep is nog niet goed, daar moet nog wat bij.
een paar konijnenkeutels!
Twee heksen bij elkaar
maken een heel vreemd soepje klaar.
Ze dansen om de ketel, maar wat een pech,
eentje neemt een slok, Floep nou is ze weg!
Spinnenkop met spruitjes, knekel met kandij!
Die soep is nog niet goed, daar moet nog wat bij.
een beetje voetschimmel!
��n heksje lacht gemeen.
die soep is nu voor mij alleen.
Ze danst om de ketel, maar lacht te vlug.
Want daar zijn opeens, Floep de heksen terug!
spinnenkop met spruitjes, knekel met kandij.
Wat een goeie spoep, daar hoeft niets meer bij.
Dit filmpje kan goed als instructiemateriaal voor een les op het digibord worden getoond. Steeds meer scholen en leerkrachten doen ervaring op met digitale schoolborden. Van deze digiborden wordt veel verwacht, want als ze goed worden ingezet kan het digibord het onderwijs versterken en zelfs fundamenteel veranderen. Vrijwel iedereen gaat er van uit dat digitale schoolborden het onderwijs kunnen verrijken en misschien zelfs verbeteren. De borden geven zoveel extra mogelijkheden voor zowel kennisoverdracht als kennisconstructie, dat onderwijswinst niet uit kan blijven.
Geschikt voor: Groep 1, Groep 2, Groep 3, Groep 4
Vakgebieden: Sociaal-emotioneel, Taal, Muziek