Het lied gaat over een spin genaamd Sebastiaan waarmee het slecht is afgelopen. Hij was eigenwijs en zei tot de andere spinnen dat hij enorme drang had een spinnenweb te spinnen ondanks de vreselijke kou. Alle anderen spinnen probeerden hem van dat idee af te laten zien maar Sebastiaan was eigenwijs en zei dat hij ook binnen een web kon spinnen waar het warm was. Het hoefde niet groot te zijn en kon mogelijk ergens achter een gordijn. De andere spinnen bleven het afraden en zeiden dat het binnen gevaarlijk was voor een spin, maar Sebastiaan bleef eigenwijs en, gedreven door de grote aandrang tot het spinnen van een web, deed hij het toch. Alle anderen spinnen zeiden dat het z'n dood zou worden. Door het raam klom hij naar binnen. De andere spinnen zagen hem gaan, eigenzinnig en niet bang, alwaar hij aan zijn web begon te spinnen. Na een pauze werd er een bericht doorgegeven: binnen werd een moord gepleegd en Sebastiaan werd opgeveegd.
Dit filmpje kan goed als instructiemateriaal voor een les op het digibord worden getoond. Steeds meer scholen en leerkrachten doen ervaring op met digitale schoolborden. Van deze digiborden wordt veel verwacht, want als ze goed worden ingezet kan het digibord het onderwijs versterken en zelfs fundamenteel veranderen. Vrijwel iedereen gaat er van uit dat digitale schoolborden het onderwijs kunnen verrijken en misschien zelfs verbeteren. De borden geven zoveel extra mogelijkheden voor zowel kennisoverdracht als kennisconstructie, dat onderwijswinst niet uit kan blijven.
Geschikt voor: Groep 1, Groep 2, Groep 3, Groep 4
Vakgebieden: Taal, Sociaal-emotioneel, Natuuronderwijs, Muziek